W odcinku ósmym wyłaniamy się z oparów papierosowego dymu (tego pochodzącego wprost z
ekranu), żeby opowiedzieć o nostalgii, jaką kino darzy prohibicję i erę jazzu. Będzie więc sporo o
„starych, dobrych czasach”, gdy gangsterzy i morderczynie byli największymi celebrytami, życie
towarzyskie kwitło w spelunach na zapleczu sklepów i każdy, absolutnie każdy pięknie wyglądał w
fedorze. Na pierwszy ogień idzie „Chicago” Roba Marshalla, jeden z dwóch filmów, które
rozpoczęły XXI-wieczny renesans musicali (is that so?), a na drugi brawurowa wizja lat 20., w
której w rolę gangsterów i artystek wodewilowych wcielają się dzieci. Jest to też pierwszy odcinek,
w którym nie klepiemy się z Kasią po plecach, bo jedna z nas bardzo nie lubi Renée Zellweger i
wolałaby, żeby reżyser trochę mniej entuzjastycznie korzystał z montażu.
Wszystkie piosenki omawiane w podcaście “Wtem, piosenka” znajdziecie na naszych playlistach na Spotify i Youtube.
Lektury:
- Ken Bloom, „Hollywood Musicals. The 101 Greatest Song-and-Dance Movies of All Time”
- Roger Ebert, „Bugsy Malone”
- Roger Ebert, „Chicago”
- Jim Hillier & Douglas Pye, „BFI Screen Guide: 100 Film Musicals”
- Pauline Kael, „Creamed”, [w:] „When the Lights Go Down”
- Patrycja Mucha, „Małe dranie”
- Michał Walkiewicz, „Rozmawiamy z sir Alanem Parkerem”
- Sam Wasson, „Fosse”
Gdzie obejrzeć?
- „Chicago” (reż. Rob Marshall, 2002) — HBO GO, iTunes, CHILI, ipla, Amazon
- „Bugsy Malone” (reż. Alan Parker, 1976) — Amazon (Film jest też w niskiej jakości dostępny na Youtube)
Wtem, piosenka prowadzą:
Linki:
- Napisz do nas na: wtempiosenka@gmail.com
- Słuchaj nas na Spotify
- Subskrybuj nasz kanał na YT
- Polub nasz fanpage na Facebooku
- Odwiedź naszą stronę