W nowym roku wracamy do Was z odcinkiem specjalnym, poświęconym musicalowym sekwencjom w niemusicalowych filmach – przygotujcie notesy, bo zarzucimy Was tytułami, w których musical odwraca filmowej rzeki bieg, celebruje zwyrolskie pomysły i wieńczy miłosne uniesienia! Tym razem udało nam się uzyskać wyjątkowe flow: strasznie się stęskniłyśmy za nagrywaniem! Zastanawiamy się wspólnie czym różni się musicalowa sekwencja od musicalu jako takiego, w jakich filmach najczęściej się pojawia, co umożliwia twórcom i twórczyniom i kiedy świat najlepiej daje się „umusicalowić”. A poza tym wspominamy o Backstreet Boys i już sam ten fakt powinien być wystarczający, żeby kliknąć *play*. Kropką nad i niech będzie informacja, że obficie rozpływamy się nad Channingiem Tatumem jako marynarzem, bo wreszcie ktoś dał nam ku temu legitny powód, a są to niejacy bracia Coenowie.
Wszystkie piosenki omawiane w podcaście “Wtem, piosenka” znajdziecie na naszych playlistach na Spotify i Youtube.
Lektury:
- Steve Cohan, “Feminizing” the Song-and-Dance Man. Fred Astaire and the Spectacle of Masculinity in the Hollywood Musical, [w:] Hollywood Musicals, The Film Reader, red. S. Cohan, London – New York 2002.
- L. Mulvey, Przyjemność wzrokowa a kino narracyjne, tłum. J. Mach, [w:] L. Mulvey, Do utraty wzroku. Wybór tekstów, red. K. Kuc, L. Thompson, Kraków – Warszawa 2010.
Gdzie obejrzeć:
Zapraszamy Was na naszą playlistę na Youtube, gdzie znajdziecie komplet scen, o których mówimy w podcaście!
Wtem, piosenka prowadzą:
Linki:
- Napisz do nas na: wtempiosenka@gmail.com
- Słuchaj nas na Spotify
- Subskrybuj nasz kanał na YT
- Polub nasz fanpage na Facebooku